Ozan Şahturna (Almanya)

22.09.2011 16:02

 

Aydınlanmanın, Fransız Devrimi'nin eşitlikçi ideallerinin ve en­düstrileşme sürecinin ürünü olup, sömüren sınıf ya da sınıfları tasfiye ederek, insanın insan tarafından istismar edilmesinin önüne ‘geçmeyi, toplumda bireyler arasında karşı­lıklı bir işbirliği ve yardımlaşma yaratmayı amaçlayan ve üretim araçlarının ortak mülki­yetiyle belirlenen toplumsal sistem. Bu ana tarif üzerine ozanın işlevi, yapıtlarının pusulası belli olur. Lafızda değil, somutda ozanı tarif eden bir eserimle konuyu genişletelim dostlar.

Ozan Susmaz taviz vermez faşizme

Gerçekler söylenir ozan dilinden
Bahsetmez sadece bülbül gülünden
Durmadan ilerler devrim yolundan
Ozan susmaz taviz vermez faşizme

İşçi köylü olur, ozanın derdi
Sınırsızdır fikrii, her taraf yurdu
Dönemez yolundan yiyidin merdi
Ozan susmaz taviz vermez faşizme

Şahturna ozandır verir savaşlar
Yaşamak ne güzel şey be gardaşlar
Özgürlüğe uçar turnalar, kuşlar
Ozan susmaz taviz vermez faşizme
 
Dostlar, ‘ayinesi iştir kişinin, lafa bakılmaz’ misali; yakıcı gerçekler karşısında ağzımıza fermuar çekerek büzülmedik salyangozlar misali...
Çağımızda, en çok gereksinimi duyulan,’Sevgi, hak-adalet-paylaşım...Onur, bağımsızlık, özgürlük, dostluk ve barış’ gibi kutsal kavramların salt soyut lafazanlığını yapmadık. Aynı zamanda Yaşatma mücadelesini verdik anti-emeperyalist, özgürlük  ideallerinde ve bu ulvi kavramların bileşkesi olan Sosyalizm olgusunu yapıtlarımızda ve daha önemlisi mücadelelerimizde yaşattık ’yaşayamadığımız memleketimizde’, onurunu korumağa çalışan zor dönemin bir elin parmağını geçmeyen Ozanları olarak nakşettiğimiz yapıtlarımız, Umut, Özgürlük, Emek ve Barış  türkülerimiz, enel Hak  deyişlerimiz ve en önemlisi de ödediğimiz ağır bedellerimiz tanıktır... Şimdi, Saz-Söz ve Öz diyerek, kültür-sanat ve dostluk bahçemden bir demet türkü, şiirimle süsleyelim temamızı. 

Tanıktır Türkülerimiz...
Anadolu’mdan beslenir
Ovadan dağa yaslanır
Bütün dünya’ya seslenir
Tanıktır türkülerimiz

‘Barış türküsü’nün dili
Dostluk bahçesinin gülü
Kerem’le-Aslı’nın külü
Yanıktır türkülerimiz

 

Allı turnam kanat açar
Katar katar dosta uçar
Karanlığa ‘ışık saçar’
Ayıktır türkülerimiz

 

Yunus-PirSultanlar ezel
Umudu ‘sevdası’güzel
Deyiş,barak,hoyrat,gazel
Yayıktır türkülerimiz...

 

Sevdasını etmez Pazar
Türkülerle tarih yazar
Ummanı deryayı gezer
Kayıktır türkülerimiz

ŞahTurna çiçekler takar
İnsan yakmaz‘deyiş yakar
Fırat,munzur coşkun akar
Kanıktır Türkülerimiz, Tanıktır-Yanıktır Türkülerimiz, !

Sevgili Canlar, evet Yanıktır türkülerimiz, ‘Tanıktır , sanktır türkülerimiz’...İnsan yakmadık, can yıkmadık....Maşukların, yavukluların ellerine kına yakar gibi, ezgiler-türküler  yaktık...

 

İnsanca yaşamak için

Verdiğimiz mücadele
İnsanca yaşamak için
Yürüyoruz hep el ele
İnsanca yaşamak için

Sen çalışın patronlar yer
Aç gözünü gerçeği gör
Sınıfının savaşın ver
İnsanca yaşamak için

Şahturna’yım yaratırız
Karanlığı karartırız
Aydınlığı yaratırız
İnsanca yaşamak için

 

SINIRSIZ DÜNYA İSTERİM! (BARIŞ ANASI Şahturna)

Dar çatı altına sığınamam ben
Duvarsız, ÇATISIZ Dünya isterim
Dar kalıp, dar fikri savunamam ben
Sınırsız, KATISIZ dünya isterim

Acı olan ağız dudak ballansın
Mavi, yeşil, beyaz, sarı allansın
Dünyada bir tane bayrak sallansın
Doğusuz BATISIZ Dünya isterim

Kültürler arası köprü kurulsun
Akan kan bulanık sular durulsun
Silah deposuna kilit vurulsun
Senetsiz TAPUSUZ Dünya isterim

Kirli savaş, kirli doğa pak olsun
Karanlık dünyalar aydın ak olsun
Halklar kucaklaşsın, paylar hak olsun
Sürgünsüz, TABUSUZ Dünya isterim

Şah Turna barış tohumu ekilsin
Suçlular Mansur darına çekilsin
Silahlar yok olsun, surlar sökülsün
Gümrüksüz KAPISIZ Dünya isterim!...

Alnım açık yüzüm ak dolaşırım

Yıllar yılı mücadelem içinde
Alnım açık yüzüm ak dolaşırım
Kervanım var ezilenin göçünde
Alnım açık yüzüm ak dolaşırım

Zalimlerin kağnısına binmedim
Saç ekmeği gibi yanıp dönmedim
Onur şerefimden ödün vermedim
Alnım açık yüzüm ak dolaşırım

Şahturna’yım tarihlerden bir örnek
Doğru söyleyene hükümler vermek
Biliyorum suçum doğru söylemek
Alnım açık yüzüm ak dolaşırım..

DEMOKRASİ ŞEHİTLERİ, ÖZGÜRLÜĞÜN YİĞİTLERİ...

Deniz, İbo verdiler ser
Mahir İnan Sinan'lar er
Yusuf Ulaş Mazlum Anter
Özgürlüğün şehitleri
Demokrasi Yiğitleri

Halklar size açar kucak
Yankılanır köşe bucak
Mumcu Hasret Hasan Ocak
Demokrasi Şehitleri
Özgürlüğün Yiğitleri

Ezilen Mazlum kesimi
Seslere kattım sesimi
Taylan Göktepe Nesimi
Özgürlüğüm Yiğitleri
Demokrasi Şehitleri

Şah Turna Yılmaz'lar yitmez
Böyle gelmiş, böyle gitmez
Adları saymakla bitmez
Demokrasi Şehitleri
Özgürlüğün Yiğitleri!...

Geçmişden günümüze bu ulu katarının sürdürücüleri Halk- Hak Ozanları (Ki, döneminin haksızlığa başkaldıran Ozanları olarak siyasi yörüngesinin ideolojik ve siyasi donanım olarak tam Sosyalist tahlil değerlendirmesine bakılmaksızın) Dadaloğlu, Pirsultan, Nesimi, Bedreddin v. değerlerimiz. Şair Nazım Hikmet, Ahmet Arif vb değerlerimizi sanat, şiir bahçemin gülleri olarak sevgiyle anıyorum…

SAZIM BENİ TANIR ANCAK!
Sözü gözyaşımla yudum
SAZIM beni tanır ancak
Direncim oldu umudum
İZİM beni tanır ancak

Sevdalının kuşu oldum
Hasretlerin düşü oldum
Yananın ateşi oldum
KÖZÜM beni tanır ancak

Zalimden de daha kara
Maskeli dostlardan yara
Belki ben göçtükten sonra
KIZIM beni tanır ancak

Bazen yazım bazen kışım
Yüreğimde hüzün hışım
Damla damla akan yaşım
GÖZÜM beni tanır ancak
Şah Turna’nın anlı ap ak
Ecel çiçek ömür yaprak
Bedenimi sarar toprak
TOZUM beni tanır ancak

Ozan Şah Turna (ŞAHTURNA)

www.sahturna.com    ozan@sahturna.com

Sitede ara

İletişim

 

68 Den Günümüze Halkın Ozanının Dizeleri İle Sosyalizm

22.09.2011 16:26

NEDEN TIRSTIN BE YOLDAŞIM

  Hani senle biz yoldaştık burada Hep beraber bir kardeştik burada Mücadele verilecek sırada Neden tırstın söyle şimdi yoldaşım   Yüzeysel bakıp derine inmeyen Bu kavgada yanımıza gelmeyen Gerçek sosyalizme gönül vermeyen Neden tırstın söyle şimdi yoldaşım   Koyun gibi başa çoban mı...
17.09.2011 18:42

Sosyalist Düzen

   Sosyalizm anlatılmaz yaşanır Sosyalist düzene yürüyün canlar İnsanlık sevgiyi barışı tanır Sosyalist düzene yürüyün canlar   Kapital düzene deme zararsız Bu zalim düzene olma kararsız, Sağlığı parasız, eğtim parasız Sosyalist düzene yürüyün canlar   Bu zulümler bize neden? Ve...